Akai Pro MPC5000 SanFranciscoBeat ajánlásával
2007. 07. 06.Természetesen, mint minden ember először körbe jártam a kérdést, hogy milyen samplerre is lenne szükségem valójában. Hosszas keresgélés után találkoztam az AKAI MPC500-assal.
Bár az itthoni oldalakon túl sokat nem találtam róla, viszont természetesen csak jót, ami számomra egy kicsit gyanús is volt ezért utána néztem további nemzetközi oldalakon is. És mivel a kinti oldalak is ugyan azt írták róla, úgy gondoltam beugrok és kipróbálom a hivatalos forgalmazónál (Páko Kft).
Ahogy megpillantottam egy kicsit megrökönyödve fogadtam a tényt méretét illetően, ugyan is tényleg picike, ami mint rájöttem nem is baj, sőt előny. Hiszen elődei méretes darabok voltak főleg az első szériák és nem a mobilitásukról voltak híresek. Első benyomásom pozitív volt bár úgy éreztem, mintha egy nagy kvarcjátékot tartanék a kezemben, de ez az érzés abban a pillanatban elszállt, ahogy bekapcsoltam.
Az AKAI hangzás tisztasága és dinamikája ütötte meg a fülem, saját bankjában található hangminták is, tudták prezentálni mit is tud igazán, ami nem sok dobgépről / samplerről mondható el. Bár nagyon egyszerűnek tűnik, annyira azért még sem az, ezt mutatja majdnem 100 oldalas leírás, amit persze első körben elő sem vettem mivel nem lehet bonyolult alapon és így visszagondolva 2 naptesztelgetés után nem is volt az, csak kicsit szokatlan volt talán, de még is elő kellett vennem.
Először az rémített meg mint szerintem mindenki mást, aki megtekintette, hogy kicsi a kijelzője, de erre is már rá tudok cáfolni. Itt tényleg nem a méret a lényeg.
Teljes mértékben bele szerettem, hiszen könnyen használható és mindent meg tud vele valósítani az ember, amit egy színpadi produkció megkíván. A sequencer része is könnyen kezelhető, és aki akarja ki is tudja használni a 48 csatorna polifóniát rajta, én személy szerint megpróbáltam és az eredmény magáért beszél.
Akár egy TRACK-ben meg tud az ember írni mindent, de mivel azokból is 48 van, így megteheti az ember, hogy mindent külön TRACK-ben tárol el, hiszen elbírja és a MUTE/SOLO funkciónál előnyösnek bizonyulhat live-act közben, mivel magát a TRACK-eket kezeli le.
És mivel nem csak hangmintákkal tud dolgozni, hanem a MIDI fájlokat is profi mód lekezel így teljes az élmény a színpadon. Nem kell aggódni amiatt, hogy valahol elmászik a szinkron, hiszen mindent a belső órajel vezérel. Szóval, ha megírja az ember a midi sequenciát magába az MPC-ben és azt, kiosztja egy hangszerre az úgy fog viselkedni, mint ha egy PC-vel dolgoznál.
De mivel elég sokan azért hangmintákkal dolgoznak azoknak sem aggódniuk, hiszen a TRIM funkció segítségével úgy vagdoshatom, forgathatom a mintát, ahogy csak akarom. Ez akkor hasznos igazán, amikor saját magad veszel fel a bemenetén keresztül.
Természetesen ez is megvolt és nem csalódtam, minden a mikrofonon, vagy pedig a bemeneti kábelen múlik már csak, hogy kinek mit enged meg a pénztárcája a minél jobb minőség érdekében.
A készülékhez jár egy 128 Mb-os soundbank lemez, amiből első körben azért lehet szemezgetni, és mivel cserélgethető így akár rendelhettek is hozzá egy-két külföldi oldalról baráti összegért. A külső memóriát egészen 2 Gigáig lehet bővíteni, amivel azért egy jó pár órát el lehet zenélni.
Végszóként csak annyit tudok hozzá tenni az eddigiekhez, hogy tényleg megéri az árát, és nyugodt szívvel tudom ajánlani bárkinek nem fog benne csalódni.
soundhead.hu
Még nem érkezett hozzászólás!
Legyen Ön az első!