AkaiPro - MPC Renaissance teszt
A héten megérkezett hazánkba az új MPC széria első tagja, amely egyben a sorozat zászlóshajójának szerepét is betölti. Az elektronikus zeneszerkesztés alfája-omegája az MPC Renaissance, legyen szó szinte bármilyen elektronikus zenei műfajról, utazó zenészről vagy stúdió felhasználásról. A MPC készülékek egymás közti kompatibilitása lehetővé teszi, hogy bárhol fogant ötleteidet utólag a stúdióban tökéletesítsd, vagy add hozzá a már elkezdett projekthez. Az új MPC Software kifejlesztésénél figyelembe vették az egyszerű kezelhetőséget, amit a klasszikus MIDI-képes vezérlőfelülettel kombináltak, így ötvözve a ma divatos és elterjed szoftveres zenekészítést a világszerte ismert és elismert technológiával. A hardware-software kombináció tökéletes elegyet alkot, az un. "instant mapping" funkció azonnal kiosztja a prémium padokra a kívánt funkciókat, minták feldarabolásánál és ütemkészítésnél soha nem látott kreativitást biztosítva.
A csomagolásból már világossá vált, hogy egy prémium termékkel állunk szemben, az igényes (és a mai igényeknek megfelelően figyelemfelkeltő és színes) dobozt kibontva, rögvest megismerszik a pro termék, temérdeknyi CD és leírás. Nagy figyelmesség, hogy az Akai Pro három teljes verziós virtuális szintetizátort is csomagolt a Renaissance-hoz, ezek a "The Bank" (7 GB/300 hangszer - modern produkciós bázis), a "The Wub" (75+ hangszer - elektronikus tánczenei csomag), a "The Noise" (Old school 8-bites hangbank) és a "The 809" (ütős analóg dobhangok, külön paraméterekkel). Már az alapból beépített hangok mennyisége is minősége is több, mint kielégítő, de ezekkel a kiegészítőkkel szinte bármilyen stílusú produkciót kivitelezhetünk.
A Renaissance az eddigi MPC készülékekhez hasonlóan magas kidolgozási minőséget képvisel, a műanyagok igényesek, de legnagyobb mennyiségben fémet találunk. A klasszikus értékek megjelennek a színválasztásban és a kezelőszervek elrendezésében valamint a kényelmet szolgáló puha csuklótámasz megjelenésében - ezek az MPC3000-re hajaznak, ami sokak szerint a legnagyobb hatású MPC volt a történelem során. Habár a készülék mérete igazán impozáns, korántsem számítsunk akkora monstrumra mint az MPC 5000, netán a 4000 kapcsán, még így is 5 kg-ot nyom a vas, így cipelésre és utaztatásra korlátozottan alkalmas, erre a célra decemberben érkezik az MPC Studio.Bekapcsolás után egy demo mód fogad minket, ahol ötletesen egy AKAI felirat rajzolódik ki a Q-Link gombok fényjátékában. Nagyon fontos új tulajdonság, hogy ezek a gombok már érintésre is reagálnak, valamint az APC szériánál megismert visszajelzéssel is rendelkeznek. A padok kikapcsolható világítást kaptak, valamint különböző színnel jelzik az állapotukat. A kijelző az MPC 2500-ból megismert, kék háttérvilágítással rendelkezik, minden fontos információ leolvasható róla, mindössze a finomabb szerkesztéseknél (chop, time stretch) kell a számítógépünk képernyőjére néznünk.
A következő részben az MPC hardver további tulajdonságait mutatjuk be.
Akai MPC Renaissance
Az Akai MPC szériája forradalmasította a kilencvenes évek derekán a Hip-Hop és R&B zenekészítést. A Roger Linn által tervezett teljeskörű szolgáltatást nyújtó MPC 60-as sequencer és sampler munkaállomás komplett megoldást kínált a zenészek számára, akik a mintákkal és loopokkal való munkát részesítették előnyben.
Az elmúlt két évtizedben a széria megőrizte vezető szerepét, mialatt a más neves cégek (Roland, Korg) próbálkoztak trónfosztással. Jól ismert előadók tették le a voksukat mellette, hogy az elmúlt időszak nagy slágereit kreálják nekünk (Apollo 440, DJ Shadow, Jermaine Dupri, Timbaland, 9th Wonder, a listát hosszan folytathatnánk...)
A számítástechnika fejlődésével először USB kapcsolattal vértezték fel a szériát, amely jelenleg is fut, azonban a fejlődő DAW alkalmazások igényt támasztottak egy olyan eszközre, amely teljes kompatibilitást biztosít a számítógép és az intuitív ?hangszer? között: 2012-ben bemutatkozik az MPC Reneissance...
A professzionális MPC kezelőfelület a szoftver erejével az, ami egyedülállóvá teszi az MPC Reneissance készüléket. A széria új zászlóshajóját köszönthetjük, ami egy teljes mértékben integrált hardver/szoftver rendszer: Miközben a klasszikus kezelőfelülettel és a kihajtható kijelzővel dolgozol, az exkluzív MPC szoftver felruház a számítógéped (Mac vagy PC) rugalmasan bővíthető lehetőségeivel.
A készülék tulajdonságai:
MPC Renaissance hardver:
- Egyesíti a legendás MPC tulajdonságokat a számítógép erejével- A Vintage mód során klasszikus hangzás karakterek alkalmazhatóak (pl. MPC 60, MPC 3000, stb.)
- 16 háttérvilágítású MPC Pad, 16 Q-Link vezérlő és megvilágított LCD kijelző
- Klasszikus MPC note repeat, MPC swing és MPC transport vezérlés
- Két XLR-1/4" kombinált bemenet és külön lemezjátszó bemenet
- 4 csatornás USB 2.0 audio interfész és dupla USB 2.0 hub
- Nyolc pad bank - több, mint eddig bármely MPC-n
- Két MIDI ki- és négy MIDI kimenet
- Sztereo 1/4" kimenet, hozzárendelhető sztereo 1/4" kimenet és S/PDIF I/O
MPC szoftver:
- 64-track sequencing lehetőség
- Több, mint 6GB-os hangkönyvtár, a klasszikus MPC 3000 hangjaival
- Azonnali beillesztése és valós idejű kezelése VST plugineknek
- Egyes trackek felvétele, mint MPC dobprogram, keygroup program vagy akár VST plug-in
- A szoftver fut magában vagy mint VST, AU vagy RTAS plug-in
- Támogatott formátumok: WAV, MP3, AIFF, REX és SND
- Minden eddigi MPC-vel készített mintát és sequnce-t támogat
- Mac és PC kompatibilis